Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    W tramwaju (1)

W tramwaju (1)

Japonia
Japonia, Tōkyō Shinjuku-ku

Mój brat nie byłby sobą, gdyby mi nie kazał przejechać się w Tokio tramwajem. Tak, tramwajem. Ten odradzający się ostatnio w Europie środek komunikacji uchował się także w stolicy Japonii. Z niegdyś istniejących 181 kilometrów torów Metropolitalne Biuro Transportu obsługuje już jednak tylko jedną linię: 都電荒川線 (Toden Arakawa-sen).

Udaję się tam oczywiście metrem. Po drodze ze stacji Waseda do przystanku końcowego tramwaju mijam m.in. budynki jednego z tokijskich uniwersytetów (Uniwersytetu Waseda) oraz kilka niebanalnych budynków. Przyznaję, trochę mnie zmyliło, że zarówno stacja metra, jak i stacja końcowa tramwaju nazywają się "Waseda". A to jednak niecały kilometr spaceru…

Właśnie - stacja końcowa. Bardziej stacja niż przystanek. Na środku arterii, wysokoperonowa, z mnóstwem informacji o kursowaniu tramwaju. Podjeżdża wóz, wysiadają pasażerowie, czekamy chwilę na motorniczego - wszak zmiana kierunku. Wsiadam. Jedziemy.

(i)
大手町 (Ōtemachi) -> 早稲田 (Waseda), Tōzai Line, 5,1 km, 10 min.

Materiały uzupełniające:
• sieć tramwajów tokijskich w 1961 roku na tle obecnego przebiegu linii metra na stronach japońskiej Wikipedii
• jeszcze kilka zdjęć na stronach Fotogalerii Transportowej: zdjęcie 1, zdjęcie 2, zdjęcie 3, zdjęcie 4, zdjęcie 5.