Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    Wy wyjezżajecie iz amerikanskawo siektora

Wy wyjezżajecie iz amerikanskawo siektora

Niemcy
Niemcy, Berlin Kreuzberg
Przejechano 1909 km

(English here)

Dojeżdżamy metrem do dworca Friedrichstraße, dawniej granicznego.

(Czytelnikowi przypominam, że tę wycieczkę odbywam z dwojgiem Hindusów - prawie wszystko, co wraz z Fabianem mówimy im o historii Europy czy Berlina, jest dla nich nowe i niezwykle interesujące).

Wzdłuż ul. Fryderyka [III brandenburskiego / I pruskiego] kierujemy się w stronę słynnego Checkpoint Charlie. Tuż przy nim, wokół placu budowy umieszczone są tablice ze skróconą historią "drogi do wolności", opisujące i ilustrujące różne przełomowe wydarzenia "zimnej wojny". Pouczająca lektura, z pewnością. Polecam, szczególnie nie-Europejczykom ;)

Dawne przejście graniczne oglądamy z zewnątrz, na zwiedzanie muzeum czasu dziś nie ma.

----

We're taking the underground up to the station Friedrichstraße, which used to lay on the border.

(Just to remind you: I'm doing this trip with a Hindu couple - almost everything we say with Fabian about the history of Europe and Berlin is new and really interesting for them.)

We're going along the Frederic Street up to the famous Checkpoint Charlie. Just by it, around the construction site, there are plates with concised history of the Cold War. Worth to see, for sure. I recommend it especially for non-Europeans ;)

Not having time to visit the museum, we're going on to next site.