Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    <i>Restaurace u Leopolda</i>

Restaurace u Leopolda

Czechy
Czechy, Hřensko

Celem wycieczki jest dziś Szwajcaria Saksońska, a właściwie Czesko-Saksońska. Hm, choć może niekoniecznie, bo ruszamy już po 12. Celem wycieczki jest więc jeden z bardziej osobliwych środków transportu publicznego, jaki widziałem. Ale o tym dalej.

Z IGH szybko można dostać się do autostrady A 17 Drezno – granica (– Praga; po ukończeniu budowy D8 po stronie czeskiej ma być ta trasa nazwana Via Porta Bohemica). Jeśli mamy zamiar jechać wzdłuż Łaby, trzeba kierować się na Pirnę, a potem - zjechawszy z autostrady - na Bad Schandau. Trasa jest dosyć dobrze oznakowana, choć trzeba być czujnym, bo napisu "Bad Schandau" nie znajdziemy na każdym drogowskazie.

Jeśli ktoś wybiera się tam w najbliższym czasie, powinien też wziąć pod uwagę, że most w Bad Schandau jest w remoncie i funkcjonuje tam ruch wahadłowy - my tracimy co najmniej pół godziny. (Ale mamy pierwszy dzień Zielonych Świątek, co mogło spowodować większy ruch). Polecam więc dojazd z Drezna bezpośrednim pociągiem linii S1 miejskiej kolei - na pewno wygodniej, a może się zdarzyć, że i szybciej.

W Bad Schandau po przejechaniu na prawy brzeg Łaby próbujemy znaleźć miejsce parkingowe. Okazuje się to nie takie proste i tym sposobem trafiamy aż za granicę, do Czech. Tam też trochę krążymy, ale w końcu parkujemy. Los chciał, że akurat pora obiadowa... ;)

Pierwszą miejscowością za granicą jest Hřensko, położone malowniczo wzdłuż wpadającej tu do Łaby Kamienicy. Hm, albo potencjalnie malowniczo, bo zmonopolizowane - zupełnie! - przez Wietnamczyków stragany trochę tę malowniczość zaburzają. (Co ciekawe, Wietnamczycy mają też monopol na płatne parkingi bez parkomatów; my złapaliśmy akurat taki z parkomatem ;) ).

Po krótkiej wizycie w informacji turystycznej trafiamy do restauracji "U Leopolda". Nie wiem, jak to jest, ale mam wrażenie, że takie knajpy w całych Czechach wyglądają niemal identycznie ;) A już na pewno w każdej unosi się taki sam zapach. Nasi południowi sąsiedzi jeszcze nieraz mnie zaskoczą :)

(i) Restaurace u Leopolda, Hřensko, Poděbradova 125 (chyba trzeci lokal po lewej, licząc od Łaby). Dojazd S1 z Meißen Triebischtal (via m.in. Dresden Neustadt i Dresden Hbf.) do stacji Schöna i promem linii F1 Schöna-Hřensko ;)