Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    Harajuku

Japonia
Japonia, Tōkyō Shibuya-ku

(英語)

Prosto z parku/lasu wokół świątyni Meiji wychodzi się na most Jingū, miejsce znane ze zbierania się tam w niedziele tokijskich nastolatków, poprzebieranych na różne dziwaczne sposoby. Dziś niedziela, ale pusto - może jednak upał nie sprzyja temu zwyczajowi. Na położonej nieopodal ul. Takeshita (竹下通り Takeshita-dōri) za to tradycyjny tłum. To tutaj bowiem można zaopatrzyć się w niezbędne stroje i dodatki, żeby później pojawić się na wspomnianym moście Jingū, miejscu spotkań bywalców dzielnicy Harajuku.

Przedarłszy się między turystami i japońskimi nastolatkami, dochodzimy do Omotesandō (表参道), jednej z ważniejszych alei handlowych. Stamtąd ruszamy dalej.

————

Directly in front of the Meiji shrine park there is the Jingū Bridge, famous of being a place, where Tokyo teens gather every Sunday dressed in strange costumes. Today's Sunday, but almost no one is there - is it because of the heat? In contrary, the neighbouring Takeshita Street (竹下通り Takeshita-dōri) is crowdy as always. This is the place where you can buy everything you need to show up at the Jingū Bridge, the key site of Harajuku district.

Having passed the teen-shopping area, we're reaching Omotesandō (表参道), another luxurious shopping avenue. And, we're going on.