Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    <i>Meiji Jingū</i>

Japonia
Japonia, Tōkyō Shibuya-ku

(English here)

Wstajemy po 8 - kiedyś cokolwiek trzeba pospać, żeby nabrać sił na kolejny dzień maratonu :) Jakieś szybkie minimalne śniadanie i ruszamy dalej. Wracamy tam, gdzie zaczynaliśmy - do dzielnicy Shibuya. Po drodze zahaczamy jeszcze o Shinjuku, skąd będzimy wracać, by tam zostawić niepotrzebny bagaż.

Na początek kolejna świątynia: ukończona oryginalnie w 1926 roku na cześć zmarłych cesarzostwa świątynia Meiji (明治神宮 Meiji Jingū). Panującemu w latach 1867-1912 cesarzowi Meiji (za życia Mutsuhito) Japonia zawdzięczała całkowitą przebudowę (i unowocześnienie) państwa, a także podboje terytorialne (Korea, Tajwan, Mandżuria). Nie dziwi fakt, że społeczeństwo w hołdzie parze cesarskiej postanowiło wybudować ogromną świątynię.

Budowla była zniszczona w nalotach na Tokio podczas II wojny światowej. Odbudowana w 1958 roku, jest wciąż jedną z ważniejszych świątyń szintoizmu, a od niedawna (po wizytach m.in. Hillary Clinton i Guido Westerwellego) pełni również funkcje reprezentacyjne.

(i) 明治神宮 Meiji Jingū, Tōkyō Shibuya;
浅草 (Asakusa) -> 銀座 (Ginza) -> 新宿 (Shinjuku), Ginza Line & Marunouchi Line, 13,9 km, ok. 35 min;
新宿 (Shinjuku) -> 国会議事堂前 (Kokkai-gijidō-mae) -> 明治神宮前 (Meiji-jingūmae), Marunouchi Line & Chiyoda Line, 9,3 km, ok. 25 min.
Bilet dzienny tylko na Tokyo Metro: 700 ¥.

————

We're waking up after 8 am - you'll need to sleep a bit to be able to continue the marathon ;) Just a fast simple breakfast and we're going on. First, getting back to where we started - to Shibuya. But passing through Shinjuku to leave the backpack again.

First today is another shrine: originally finished in 1926, devoted to deified emperor's spirit, the Meiji Shrine (明治神宮 Meiji Jingū). During the time of his reign in years 1867-1912, the Meiji Emperor (personal name Mutsuhito) had made Japan a truly modern country, completely transformed from the shoguns' feudalism (so-called Meiji Restoration). That made the Japanese to build the huge shrine dedicated to him and his wife.

The building was destroyed in World War II raids. Restored in 1958, is still quite an important shintō shrine. Recently, after visits of Hillary Clinton and Guido Westerwelle, it's becoming also a representative site.