Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Sur les collines au lac    Przez chodnik, przez tunel, przez trawnik, przez port…
2018

Przez chodnik, przez tunel, przez trawnik, przez port…

Szwajcaria
Szwajcaria, Pully

…Ruszyła maszyna. — Bienvenue à bord!

Prosto z Lutry wybrałem się do sąsiedniego Pully. Przystanek trolejbusowy jest już nieco dalej od portu, trzeba było się nieco w dół przespacerować. (Albo poczekać na inny autobus — spacer przy tej pogodzie jednak ciekawszy). W porcie zaś czekała… kolejka ogrodowa! Słyszałem już mnóstwo o tego typu konstrukcjach, obserwowałem torowiska w Dreźnie i Frankfurcie, jechałem zaś w sumie raz, ale niezupełnie taką ogrodową — pociągiem kursującym po Muzeum Tramwajów w Sztokholmie.

MiNi-Train Pully to kompletna sieć kolejowa w skali 1:8 (rozstaw szyn 7¼ cala) z jedną dwutorową stacją, nastawnią, sygnalizacją, przejazdami, tunelem, lokomotywownią (wraz z obrotnicą) i torami odstawczymi. Lokomotywownia jest jednocześnie warsztatem — podłoga jest umieszczona poniżej torów w taki sposób, że pociągi są na wysokości odpowiedniej do pracy rąk. Kolejka jest obsługiwana przez pasjonatów, którymi są i dzieci, i dorośli. Jest na tyle dużą atrakcją, że dwa kursujące jednocześnie pociągi mają (w słoneczne sobotnie popołudnie) pełne obłożenie.

Polecam każdemu!

(i)  MiNi-Train Pully, Route du Port 9, Pully. Czynna od połowy marca do końca października, kursuje w soboty (14:00–18:00) oraz w niedziele i święta (10:00–12:00, 14:00–18:00). Dojazd m.in. autobusami linij 8 i 47 do przystanku Pully, Port albo statkiem CGN do przystani Pully.
Pully-Midi MNTPully-Midi MNT, ok. 5 min, 2 Fr. (dzieci i seniorzy: 1 Fr.).