Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Sur les collines au lac    <i>Lavaux Tour</i>. Rejs z widokami
2018

Lavaux Tour. Rejs z widokami

Szwajcaria
Szwajcaria, Lausanne-Ouchy

Gdy pierwszy raz podczas tego pobytu trafiłem nad jezioro i przeglądałem tablice informacyjne, zwróciłem uwagę na rejsy tematyczne organizowane przez tutejszego armatora białej floty, Główną Kompanię Żeglugi po Jeziorze Genewskim (Compagnie Générale de Navigation sur le lac Léman, CGN). Niektóre z nich są wyłącznie wakacyjne, więc wraz z moim współpracownikiem wybraliśmy się w ostatnią możliwą sobotę na krótki rejs, którego głównym celem jest podziwianie panoramy winnic regionu Lavaux — Lavaux Tour.

Wsiedliśmy na statek (z kolegą z pracy, więc prawie że służbowo na ten statek) o 15:00 w Ouchy i ruszyliśmy na wschód. Général-Guisan zawinął następnie do Pully, Lutry i Cully, po czym szerszym łukiem powoli wracał do Lozanny (również z postojami w Lutry i Pully). Dodatkową atrakcją rejsu jest możliwość skosztowania wina z oglądanych winnic — do wyboru spośród sześciu propozycji.

Nie ukrywam, że trochę liczyłem na to, że dowiem się więcej o samych winnicach — niemniej wtedy pewnie byłoby to treścią ogłoszenia. Cóż, czas zaplanować wycieczkę na zbocza wzgórz Lavaux.

(i)  CGN Lavaux Tour & Wine, Lausanne-Ouchy ⇄ Pully ⇄ Lutry ⇄ Cully, 1 h 15 min, Fr. 29 (bez wina: Fr. 19), tylko w sezonie wakacyjnym — w chwili, gdy to piszę, ogłaszane są rejsy okolicznościowe na Oktoberfest.