Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Sur les collines au lac    <i>Sleepy Bear Coffee Shop</i>
2018

Sleepy Bear Coffee Shop

Szwajcaria
Szwajcaria, Lausanne-Sous-Gare

Jednym z powodów, dla którego brakuje mi braterskiego wsparcia w rozszyfrowywaniu taryf biletowych obowiązujących w miejscach, do których się wybieram, jest to, że potrzebny na to czas poświęcam na… szukanie kawiarni. Czasem są to klasyczne miejsca przewodnikowe (jak rzymska La Casa del Caffé Tazza d’Oro, lizbońska Pastéis de Belém czy monachijska Café Luitpold), czasem mniej znane perełki (frankfurckie filie Wacker’s Kaffee czy awiniońska Cafés au Brésil), a czasem po prostu jedyne sensowne — pod względem kawowym — lokale w miasteczku (jak Dinkin’s w irlandzkim Monaghan). Jeszcze w marcu, właśnie po takim „małym riserczu”, który dodatkowo od dwóch lat prowadzę pod kątem kawiarni serwujących kawę speciality, trafiłem do lozańskiego Zaspanego Misia. I był to strzał w dziesiątkę.

Sleepy Bear Coffee Shop to najstarsza „trzeciofalowa” kawiarnia w Lozannie, otwarta w 2014 roku. Do przyrządzania kawy wykorzystywane jest ziarno z lokalnej palarni The Goodlife Coffee Company. Zajrzawszy tu ponownie tego ranka, znów natrafiłem dokładnie na to, czego w takich miejscach szukam. Nienachalne wnętrze, przyjazna dla ucha muzyka i — najważniejsze — najwyższej jakości kawa parzona przez kogoś, kto wkłada w to swoje serce. A drip z kolumbijskich ziaren smakuje jak nigdy po wszystkim, co piłem tutaj wcześniej — dawno nie miałem okazji do takiego porównania ;) Wkrótce przeprowadzam się do tej dzielnicy, więc mam nadzieję być u Misia częstszym gościem. Już się nie mogę doczekać!

[AKTUALIZACJA]

(i)  Sleepy Bear Coffee Shop, Rue du Simplon 3, Lausanne. Otwarte [było kiedyś] w dni powszednie od 6:30 do 17:00, w weekendy od 10:00 do 16:00. Dojazd m.in. trolejbusem linii 2 do przystanku Closelet (albo Mont-Fleuri), metrem linii m2 do stacji Grancy albo po prostu pociągiem do dworca Lausanne.