Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    <i>Gasthof Weißig</i>

Gasthof Weißig

Niemcy
Niemcy, Dresden Weissig

Cel mojej wycieczki dzisiejszej nie był jasno określony. Metoda "mam bilet, to wsiadam, jadę, na pewno znajdę coś ciekawego" już się mojemu współlokatorowi tydzień temu spodobała ;) I dziś się też na niej nie zawiodłem.

EV11 pojechałem aż do pętli w Bühlau. Wcześniej przejechałem przez kolejne warte odwiedzenia osiedle - Weißer Hirsch (uważny Czytelnik pamięta, czym najlepiej tam dotrzeć ;) ). Warte odwiedzenia, jeśli lubi się oglądać zadbane, czasem dosyć okazałe wille. A szczególnie teraz, kiedy wokół pełno śniegu, a wille otoczone są mnóstwem drzew. Poza tym śniegu tutaj - a to już ponad 200 m n.p.m. (różnica Loschwitz-Weißer Hirsch to ok. 100 m) - jest dużo więcej niż w mieście.

Bühlau jednak ma już typowo wiejską zabudowę, więc pojechałem dalej autobusem linii 61. Jeden z jego przystanków nazywa się Gasthof Weißig. Dziś więc znalazłem coś ciekawego szybciej niż tydzień temu.

Gospoda ta to również hotel z salą balową. W sali tej odbywał się turniej skata, który dane mi było zobaczyć po błędnym zinterpretowaniu tabliczki o nim informującej, umieszczonej przy drzwiach wejściowych do budynku. Było tam "Turniej skata - wejście od tyłu po schodach", więc - nie wiem czemu - pomyślałem, że ta tabliczka to takie "nie przeszkadzać" i to do gospody trzeba tyłem wejść ;)

Jak już się wróciłem, znalazłem sobie spokojne miejsce w prawie - jeszcze - pustej sali.
W sam raz w porze obiadokolacji :)

Z przystanku Gasthof Weißig można pojechać autobusem linii 61 w dwóch kierunkach: Bühlau/Löbtau (dla mnie "z powrotem") albo Weißig ("dalej"). Podobnie z dwóch poprzednich przystanków: Südstr. i Hutbergschule. (Tu Czytelnik spojrzy na mapę powyżej). Wynika to z tego, że ulice Südstr. i Hauptstr. są dla autobusu jednokierunkowe (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara).

Skorzystałem z tego nietypowego rozwiązania, bo zamiast czekać 10 minut na swoim przystanku, przespacerowałem się pod Hutbergschule i szybciej wsiadłem :) Jeśli dobrze zrozumiałem, wsiadając do pustego autobusu, pomachawszy wcześniej ręką, usłyszałem od kierowcy "Taksówka przyjechała, proszę wsiadać!" :D

Nawet nie wiedział, że dobrze mówi - linia 61 jedzie aż pod mój akademik :) (Niestety, w Bühlau musiałem się przesiąść na inne "61", jadące od wieży telewizyjnej, a kierowca-taksówkarz wrócił pewnie zaraz do Weißig...)

(i) Gasthof Weißig, Dresden Weissig, Bautzner Str. 1 (róg Hauptstr.; uwaga - to już inna ul. Budziszyńska niż ta w Neustadt ;) ); dojazd autobusem linii 61 do przystanku Gasthof Weißig np. z Körnerplatz, Wasaplatz, Technische Universität albo Tharandter Str. (Löbtau).