Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    <i>Technische Sammlungen</i>

Technische Sammlungen

Niemcy
Niemcy, Dresden Striesen

Z pl. Strasburskiego udałem się na pl. Pohlanda, w pobliżu którego znajduje się muzeum Technische Sammlungen.

Mieści się ono w budynku dawnej wytwórni aparatów fotograficznych, kamer filmowych i projektorów kinowych Ernemann. Perełki przemysłu foto- i kinematograficznego stanowią więc sporą całkiem część ekspozycji. Trafiliśmy też z Fabianem na wystawę okolicznościową maszyn rachunkowych, maszyn do pisania (m.in. pierwsza na świecie maszyna produkowana seryjnie) i enerdowskich (między innymi) komputerów.

Poza tym zobaczyć można zbiory związane z zapisem i odtwarzaniem dźwięku, ale chyba przede wszystkim - choć może nie dla każdego ;) - dwa piętra zajmują sale do eksperymentów fizycznych i zabaw matematycznych. Niektóre naprawdę ciekawe, a mostu Leonarda (taki jak np. tu) nie mogliśmy sobie odpuścić, musieliśmy zbudować ;)

No i przez ten most nie zdążyliśmy przed zamknięciem muzeum na wieżę. Następnym razem ;)

(i) Technische Sammlungen Dresden, Dresden Striesen, Junghansstraße 1-3; dojazd tramwajami linij 4 i 10 oraz autobusem linii 61 do przystanku Pohlandplatz.