Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    <i>Watzke</i>

Watzke

Niemcy
Niemcy, Dresden Pieschen

Wyszedłszy z muzeum, wsiadłem w "czwórkę". Mógłbym już wracać do IGH, ale sobie przypomniałem, że ta linia może mnie dowieźć do Pieschen...

W grudniu już tu (zupełnie przypadkiem) trafiłem. Teraz więc wiedziałem, dokąd idę, ale mimo to po wyjściu z tramwaju zrobiłem krótką rundkę wokół osiedla. I domyślam się już, dlaczego przystanek nazywa się Altpieschen - można znaleźć sporo budynków starszych niż większość kamienic. Kamienice, swoją drogą, są w większości dobrze zachowane, a zabudowa niektórych ulic nawet kompletna.

Browar Watzke jest prawdopodobnie jednym z ciekawszych miejsc w Dreźnie, jeśli spojrzeć na miasto od strony kulinarnej ;) Podają tu wyłącznie na miejscu warzone piwo, oczywiście niefiltrowane i niepasteryzowane. Poza tym zawsze jest jakieś inne "sezonowe" (teraz Märzenbier). Do tego - rzecz jasna - spory wybór posiłków, a dla niegustujących w piwie spory wybór (także lokalnych) win.

Niepodważalną zaletą browaru jest położenie nad samą Łabą z widokiem na starówkę. No, ale ta zaleta okaże się istotna dopiero wtedy, gdy taras otworzą dla klientów :) Na piętrze znajduje się ponadto sala balowa.

Zjadłszy kolację, wracam do IGH. Już nie "czwórką", a 44. W ten weekend nocami (po 19) trwa remont (odbudowa?) wiaduktu przy dworcu Dresden Neustadt, więc kursuje nowa linia tramwajowa (zajezdnia Trachenberge - Weinböhla; jak widzieliśmy tydzień temu, tam zatramwaj nie pojedzie ;) ) oraz kilka erzacbusów - dla linij 3, 4 i 9. Z 44 przesiadam się na EV9, a do IGH dojeżdżam "trójką".

(i) Ball- & Brauhaus Watzke, Dresden Pieschen, Kötschenbroder Str. 1; dojazd tramwajami linij 4, 9 i 13 do przystanku Altpieschen, można też autobusami linij 79 i 91 do węzła Mickten.