Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Dresden und seine Umgebung    Pierwsza przesiadka

Pierwsza przesiadka

Niemcy
Niemcy, Coswig

(for English click here)

Tutejszy bilet weekendowy działa tak, że można jeździć po całych Niemczech wszystkim poza EC, IC i ICE. Zostają RE, RB i S-Bahny plus jeszcze sporo lokalnych linii prywatnych. Co więcej, ważny jest również w niektórych miejskich przedsiębiorstwach komunikacyjnych. [Coś teraz czytam, że w Berlinie nie do końca...] Jest jedno ale - korzystać z tego można tylko jeden dzień (tj. do 3 w nocy dnia kolejnego, czyli w naszym przypadku do 3 w niedzielę).

Do Berlina więc potrzebujemy dwie przesiadki. Ogromną zaletą tutejszych kolei jest to, że sobie plan podróży już na dworcu wydrukowaliśmy w automacie od razu po kupieniu biletu :)

Coswig, do którego dojechaliśmy drezdeńską koleją miejską, dało się zapamiętać ze względu na praktyczne wyświetlacze ;)

----

The weekend ticket enables you to travel all over Germany, but not using ECs, ICs and ICEs. So there are REs, RBs and S-Bahns, which you can travel with, together with a plenty of local private lines. What's more, it's recognised in many public transport companies. [As I read now, in Berlin with some limitations...] But there's one thing to notice - it's valid only one day (till 3 am of the following day, in our case till 3 am on Sunday).

To go to Berlin wee need to change twice. A huge advantage of German railways is that we printed out our travel plan in the same machine we bought the ticket in :)

We took an S-Bahn to Coswig, which we remembered because of very practical displays ;)