Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    Start

Start

Polska, Wrocław Strachowice

Uświadomiłem sobie wczoraj, że wpływając na wody Finlandii pierwszy raz przekroczyłem granicę naszej środkowoeuropejskiej strefy czasowej. Niby nic wielkiego, ale jest to zawsze "coś pierwszego". Poza tym w Helsinkach ustanowiłem mój rekord pozycji na północy, a w Wilnie - na wschodzie.

To jeszcze nie koniec tego rodzaju podróżniczych rekordów w tym miesiącu. Do pobicia znów wschód, a poza tym południe. No i pierwszy raz wyjazd poza Europę...

Na lotnisko jedziemy z odpowiednim wyprzedzeniem, jak zwykle. Nadaję bagaż (na razie do Frankfurtu) i idziemy na kawę. W porę stawiam się na kontroli bezpieczeństwa i siadam w poczekalni. Wszystko bez problemu, no może poza tym, że znowu coś mi dzwoniło na bramce i nie mam pojęcia, co to mogło być... ;) Inna sprawa, że dopiero się przygoda zaczyna...

Po chwili dzwoni do mnie tata i informuje, że samolot, którym mam lecieć, nie wystartował jeszcze z Warszawy. Dowiem się później od kapitana, że chodziło o problemy techniczne i podmianę maszyny. Cóż, zdarza się, tyle że ja we Frankfurcie mam na przesiadkę tylko nieco ponad dwie godziny.

Bagaż udało się szybko załatwić i poleci do końca bez mojej pomocy. Dowiaduję się przy okazji, że ja prawdopodobnie też (mimo że polecimy z 2-godzinnym opóźnieniem). Uspokajam też matkę z dwójką małych dzieci, którzy lecą na ten sam JL408.

Startujemy o 18:50, planowany czas lotu ok. 1 h 35 min. Damy radę ;)

PS Pozdrowienia dla Asi i Justyny, koleżanek mych z liceum jeszcze, które spotkałem w hali przed bramkami do samolotów :)