Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    Na miejscu

Na miejscu

Japonia
Japonia, Isehara Higashinaruse

Skoro już na mapie zaznaczona Isehara, czas na słowa wprowadzenia ;)

Skąd ja się w ogóle tu wziąłem? Odziedziczone po tacie ciągoty podróżnicze nie powinny już wytrwałego Czytelnika mego geobloga dziwić. (Tata zresztą był w Japonii 19 lat temu). Główny powód jest inny - odwiedziny, podobnie jak w przypadku jesiennego wypadu do Turynu. Ania, którą odwiedzam w Kraju Kwitnącej Wiśni, spędziła tu już blisko 11 miesięcy w ramach japońsko-europejskiego programu praktyk Vulcanus, przeznaczonego dla studentów uczelni technicznych. Prawdopodobnie jeszcze nieraz odeślę Czytelnika do jej bloga ;)

Dokładnie rok temu spotkaliśmy się z Anią pod politechniką. Dowiedziawszy się wówczas o jej planowanym wyjeździe i zrobiwszy rozmarzoną minę podróżnika, usłyszałem "Wiesz, ja zapraszam". Bardzom ciekaw, czy Ania wiedziała, co mówi ;)

Z kolejowych informacji praktycznych. Przy planowaniu podróży trzeba wziąć pod uwagę, że przesiadki czasem długo trwają. Poza tym trzeba wiedzieć, jakim typem pociągu można się dostać na żądaną stację - np. na linii Odakyū Odawara Line jeżdżą pociągi local, limited express, express i rapid express. Informacji tej trzeba szukać na schematach linij i rozkładach jazdy, które zawsze się na dworcu znajdą. Ja mam o tyle szczęście, że na moją stację jeżdżą wszystkie :)

(i)
日暮里 (Nippori) -> 新宿 (Shinjuku), JR Yamanote Line, 11,3 km, ok. 25 min, 190 ¥;
新宿 -> 愛甲石田 (Aikō-Ishida), Odakyū Odawara Line, 48,5 km, ok. 50 min, 520 ¥.