Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Tokyo-no shyuumatsu    Koleją

Koleją

Japonia
Japonia, Tōkyō Arakawa-ku

W ramach małego mailowego "Welcome in Japan" dostałem szczegółowe wskazówki, jak dotrzeć z lotniska do miejsca przeznaczenia. Także dotyczące tego, jaki bilet sobie kupić.

Tokijska kolej podmiejska jest pod względem opłat dosyć dobrze zorganizowana. Przy wejściach na stacje i wyjściach z nich (na większych stacjach także między różnymi ich częściami) znajdują się bramki, które kodują na naszych biletach punkty wejścia i wyjścia. Opłata uzależniona jest od tego, między jakimi stacjami podróżujemy. Bilety możemy mieć jednorazowe kartonowe albo przedpłacone elektroniczne. Ja wiem, że mam sobie na lotnisku kupić kartę zbliżeniową Suica, którą następnie muszę doładować. Karta taka okaże się później bardzo wygodna w użyciu, trzeba tylko pamiętać, żeby były na niej jakieś środki ;) (Choć jeśli się zagapimy, mamy możliwość doładowania przed przejściem przez bramkę albo zapłacenia brakującej różnicy w okienku).

Z lotniska można się dostać do Tokio na kilka sposobów. Najtańszym jest zwykły pociąg podmiejski na Keisei Line (są też różne lotniskowe ekspresy). Szczegółowy plan podróży można znaleźć tu: Jorudan Train Route Finder.

(i) 成田国際空港 (Narita Airport) -> 日暮里 (Nippori), Keisei Line, 67,2 km, ok. 75 min, 1000 ¥.