Geoblog.pl    GregorioW    Podróże    Am Dreiländereck    Café Apéro Bajazzo

Café Apéro Bajazzo

Szwajcaria
Szwajcaria, Muttenz

Czujni Czytelnicy mogli już zauważyć, że gdy już dokądś trafię, to rozpoznaję miejscowe kawiarnie. (Hm, no dobrze, trochę brakuje tego na geoblogu — co nieco jest w opisie wizyty w Sleepy Bear Coffee Shop). Nie inaczej postąpiłem w Mutencji, gdy spędziłem tu „tydzień zapoznawczy” w sierpniu przed przeprowadzką. Wówczas z kolegą z pracy uraczyliśmy się jedynie piwem bezalkoholowym, ale miejsce zostało namierzone ;)

Od września zaglądam więc do Café Apéro Bajazzo regularnie. Zwykle w soboty, ale czasem też w tygodniu, o ile okolicznosci pozwalają. Kawiarnia łączy w sobie kilka cech, których zawsze szukam: przyjazne wnętrze, nienachalna muzyka, sympatyczni właściciele, pyszne wypieki, no i przede wszystkim — dobrej jakości kawę. Na ścianie wisi zresztą „znak jakości” wystawiony miejscowemu bariście przez SCA (Speciality Coffee Association) kilka lat temu. Ach! zapomniałbym — jeśli pogoda pozwala, można oczywiście usiąść na zewnątrz i obserwować, co dzieje się wzdłuż mutenckiej ul. Głównej. Albo wpatrywać się w górującą nad miasteczkiem wieżę na Wartenbergu. Albo wsłuchiwać się w rozmowy miejscowych z — jak mniemam — dłuższym stażem, którzy też chętnie Bajazzo odwiedzają. Choć to ostatnie nieprędko stanie się moim udziałem, szwajcarski niemiecki to jednak osobne wyzwanie…

(i)  Café Apéro Bajazzo, Hauptstrasse 34, Muttenz BL. Godziny otwarcia ostatnio zmienne — pod koniec czerwca 2021 w dni powszednie od 8:30 do 19:00, w soboty do 18:00, w niedzielę nieczynne. W dni powszednie poza kawą także całkiem dobre obiady koło południa.
Dojazd tramwajem linii 14 do przystanku Muttenz, Dorf albo autobusem linii 60 do przystanków Mittenza bądź Muttenz, Dorf.